03 October 2007

Mahla & coffee & food & coffee

(Picture taken from: http://tindra83.webblogg.se/images/2009/drink_coffee_29311480.jpg)

Svenska:

Idag har jag först och främst en tvättid mellan 7-10 och Aurore beger sig till arbetet strax före 06.00.
Då jag är klar och har arbetat en del vid datorn beger jag mig till stan för att träffa Mahla vid Odenplan.

Därefter börjar en liten odyssé: Vi tar en kopp kaffe på ett café som heter Annikas (om jag minns rätt) på Odengatan. För min del blir det kaffe med en stor bakelse och för Mahla ävenledes en sötsak och latte. Därefter sitter vi och njuter av detta.

Efter avslutad fika vill Mahla gå till Jensens böfhus (med danskt ö skall det vara) och äta.
Jag följer med och tar in en grekisk sallad medan hon äter en ordentlig tallrik med en stor, mör fransyska (inga allusioner på min fästmö) och grönsaker.

Härefter beger vi oss till café Piccino på Drottninggatan för att avsluta med en kaffe och en bulle för min del. Mahla en latte eller liknande.

Lagom entré inför kvällens middag hemma.

(Photo taken from: http://biff.blogg.se/images/2006/jensenlogo_liten_1154889444_10671738.jpg)

English:

Today I have booked a couple of washing hours in the laundry (between 7 and 10 am) and Aurore leaves for work at around six o'clock am.

When I've finished this and worked by the computer for a while I head off downtown (Stockholm city) in order to meet Mahla at Odenplan.

Thereafter we start a small odyssey: We take a cup of coffee at a café called Annikas at Odengatan.
Personally I take coffee and a big sweet pastry and for Mahla latte and some pastry too.
We then sit down and enjoy this.

After having finshed our coffee Mahla wants to go to Jensens böfhus (steakhouse) and have lunch.
I follow her and order a greek salad (lettuce) while she orders a plate with a big piece of meet and vegetables.

We then continues to café Piccino at Drottninggatan to end our eating campaign with a cup of coffee/latte and a cinnamon bun for me.

This is a fine starter for the dinner tonight!

No comments: