08 June 2007

Appartments and strange people

Svenska:

Jag - Gunnar - arbetar hemifrån idag men ger mig iväg ett par timmar till Filmhuset medan Aurore arbetar på Dfm Fiktion.

Har idag avtalat med en kvinna om att se en lägenhet i Östberga/Enskede.
Vi har bestämt att träffas 17.30 och då jag kommer ut ringer jag upp henne då jag står utanför huset för att meddela att jag kommit och kontrollera att hon är hemma.
Hon låter då lite tveksam och frågar om jag kan ringa åter om en halvtimme!?

För de av er som ej varit i Östberga kan jag säga att möjligheterna till variation i förströelser är synnerligen begränsade och jag tvekar en stund men säger dumt nog ja.

Efter att ha 'studerat' Östberga centrum med en pizzeria, en kemtvätt, en frisör (har jag för mig), en matvarubutik och en kiosk, ringer jag efter tjugo minuter upp lägenhetsinnehavaren igen.

Då meddelar hon mig att hon hyrt ut lägenheten!
Jag talade om för henne vad jag ansåg om detta men hon försvarade sig med att hon inte hittade mitt telefonnummer eftersom det var så många som ringt etc....
Här hade jag alltså spenderat en fullständigt meningslös halvtimme av mitt liv p.g.a. denna imbecilla människa!

Vid 18.30 träffar jag Aurore vid Slussen där vi tillsammans åker ut till Vårby Gård för att se ytterligare en lägenhet.
Denna gång är vi lite sena och i god tid ringer jag till - som det visar sig - den unge mannen som skall hyra ut för att säga att vi istället för 19.30 kommer 19.40.

Då vi kommer ut ringer jag upp honom men då befinner han sig i Skärholmen och ber oss vänta tjugo minuter.
Detta gör vi och då han kommer och ser oss vänta frågar han slött om det är vi som skall hyra en lägenhet, varpå jag svarar ja. Ok, säger han och går vidare.
Jag påkallar hans uppmärksamhet och sträcker fram handen för att hälsa och presenterar mig och Aurore. "Ja just det..." svarar han och säger sitt namn som om detta att man hälsar på varandra vore en för honom främmande procedur. Direkt från grottorna?

Han frågar om det är vi två som skall bo i lägenheten och det bekräftar vi varvid han menar att lägenheten i så fall är för liten.
Han är ingen 'säljande' människa precis!

Då vi anländer till lägenheten ligger den dels i markplan och så vill vi inte bo med insyn, dels luktar det fukt i lägenheten och den är byggd under den period då det var stora problem med denna typ av skador.

Själv klagar han på Sverige som han tycker är fruktansvärt tråkigt och skall själv tillbaka till Lettland eller Estland där han kom från för att studera.

Ingen lyckad lägenhetsletardag med andra ord.
Handla mat och hem till middag och annat trevligt istället!

English:

I - Gunnar - work from home today but set off in the afternoon to the Swedish Film Institute were I stay for a couple of hours while Aurore works at Dfm Fiktion.

Have agreed with a woman to meet her in order to look at an appartment in a suburb called Östberga/Enskede.

We have decided to meet at five thirty and when I arrive I call her from my mobile phone (cell phone) when standing outside her house, just in order to check that she is at home. She sounds hestitating and asks me if I can call her back in thirty minutes!?

For those of you who don't know anything about this suburb (and that's the majority) I can tell you that spending half an hour there trying to do something interesting in order to kill time, is almost unbearable.
I hesitated for a while but said unfortunately yes to her proposition.
After having seen the 'central' parts of this suburb with a pizzeria, a dry cleaning store, a hair dresser, a grocery store and a kiosk, I call her back in twenty minutes.

She then tells me that the appartment is let!
I told her what I thought about her behaviour but she defended herself by saying that she had not found my telephone number as there had been so many people calling her etc....
I had spent a totally meaningless half hour of my life due to this imbecile person!

At six thirty I meet Aurore at Slussen and from there we together head off to Vårby Gård in order to look at another appartment.
This time we are somewhat late and in good time I call - as we later experience - the young man who is going to show us the appartment and tells him that instad of seven thirty we will arrive at seven forty.

When we arrive I call him but then he is in the nearby suburb Skärholmen and ask us to waite for twenty minutes (a similar story as the last one?).
We do so and when he arrives and sees us waiting he asks us in a sluggish way if we are the one's who wants to rent his flat and I say yes.
Ok, he says and continues walking. I call for his attention and reach my hand out in order to introduce myself and Aurore whereby he replied: "Ah, that's right...." and introduce himself as if this was a strange procedure - greeting each other. Directly from the caves?

He asks if it's the two of us who are going to live hear and we confirm this at which he says that he thinks this appartment is to small for us. He is not directly a 'selling person'.

When we arrive at the appartment it's situated on ground level and we don't want to live like that, with full view for all the neighbours. It also smells from damp in the appartment and it is built during the period when there were great problems of this kind.

He make complaints about Sweden and the Swedes and says he thinks it is so boring here in this country and that's why he has decided to move back to Estonia or Latvia where he comes from in order to study at a university.

Not a succesful day for finding a new appartment in other words.
Instead we did some shopping went home to dine and doing other more pleasant things!

No comments: