07 February 2007

Cold Day

Svenska (English below):

Kallt de senaste dagarna.
På morgnarna omkring 13-15 minusgrader, 6-8 minusgrader under dagarna.
Gör inte så mycket så länge det inte blåser kallt. Vi bor ju nära vattnet så det kan bli lite fuktigt dock.

Filmhuset under en dryg timme för mig medan Aurore stannar längre.

Jag skall möta en god vän i Gamla Stan Café Kronan klockan 14.00. Jag tar en kaffe och ett chokladwienerbröd.
Vi sitter där till klockan 17.00 varefter vi tar t-banan till varsin destination från Gamla Stan.

Jag träffar Aurore på T-Centralen varifrån vi går till Piccino café Drottninggatan.
Då jag redan ätit sött (är ju så söt själv), tar jag mig en vegetarisk pirog medan min sötnos tog en äppelpaj, vanljsås och en latte.

Vi uträttar lite ärenden efter detta, bl.a. China Market i hörnet Olof Palmes gata.
Där handlar vi ibland då de har bra grönsaker och mycket annat gott och för oss svenskar en aning exotiskt. En välbesökt butik.

Därefter hem och middag.
English:

Swedish Filminstitute between noon and one thirty for mee but Aurore stays on for a longer period of time.

I am going to meet a good friend in the Old Town at Café Kronan where I order a coffee and a Chocolat Danish pastry. We stay there until five o'clock whereafter we go to the subway and I meet Aurore at the Central Station.

We continue to another café, namely Piccino at Drottninggatan (Queen's street) where I take a vegetarian pirogue and Aurore an apple pie, custard and a latte.

After this some errands, among other things China Market where we buy some vegetables. This store is for most Swedes somewhat 'exotique' but they have many costumers.
In Sweden it's still mostly 'meatballs', potatoes and gravy.

After this home and dinner.




(Foto Café Kronan kopierat från: http://gastrogate.com/restaurang/cafecronan)
(Foto Café Piccino kopierat från: http://www.allakartor.se/venue_images_475/1355_70963888.jpg)

No comments: