27 October 2007

A visit to the optician

(Photo taken from: http://www.eyegoodies.com/Tom-Ford-TF-5042-pr-16997.html)

Svenska:

Efter sju sorger och åtta bedrövelser, finner jag äntligen en optiker hos vilken jag hittar ett par glasögon jag de facto kan känna mig nöjd med. Optiker Linsen ligger på Norrlandsgatan.

Tyvärr - sett ur ett ekonomiskt perspektiv - är det designade bågar (Tom Ford) men det är inte därför jag väljer dessa utan för att de är de som fungerar bäst av alla jag provat (hos 10-12 optiker minst).

Det framgår inte heller helt tydligt att det är ett par designade bågar. Inga stora 'namnskyltar' på skalmarna tack och lov, endast ett stiliserat 'T' på bågarnas sidor.
Synundersökning måndag.

English:

After a lot of 'hardship' I finally find an optician with a pair of glasses I like: Optician 'Linsen' ('The Lence').

Unfortunately - from an economical point of view - it's a pair of designed ones (Tom Ford) but that's not the reason why I buy them. It's only because they are the best ones I have managed to find (visiting at least 10-12 opticians).

It's not so obvious that it's a pair of designed glasses either.
On Monday it's time for a vision screening.

No comments: